zaterdag 12 mei 2012

SOG

Dit is waarschijnlijk de laatste dag waarop ik aan mijn bachelor Theologie hoef te werken. Ik heb net mijn scriptie terug met commentaar van mijn begeleider en als ik de verbeterpunten doorvoer kan ik het laten drukken. Dit is tevens ook de laatste dag waarop ik moet vechten tegen het zogenaamde SOG, studieontwijkend gedrag. 

Mijn favoriete studieontwijkende gedragingen door de jaren heen variëren van compleet zinloos tot enigszins vermakelijk of nuttig. Beproefde methoden zijn paardrijden, op het internet hangen, schoonmaken, muziek maken en sinds dit jaar dus ook de baby. Hoewel Aurora niet echt een stoorzender genoemd kan worden is het voor mij wel een enorme afleiding, aangezien ik de aandachtsspanne van een eekhoorn heb.

Gelukkig kent mijn moeder me te goed; ze heeft Aurora meegenomen voor een blokje om, zodat ik in mijn ouderlijk huis met zo min mogelijk afleiding kan werken. 

Zodra ik mijn scriptie af heb ga ik mij eens flink verheugen in het feit dat ik zeker tot september niet hoef te studeren. De vraag is überhaupt of ik binnen afzienbare tijd doorga met studeren. Het geld is voorlopig op, de langstudeerdersboete hangt boven mijn hoofd en ik heb geen idee waar we het komende jaar terechtkomen in verband met dr E's werk. Maar die mastertitel moet er toch binnen vier jaar komen. Beter 5000 euro betalen voor een diploma waar je een goede baan mee kan krijgen dan de stufi die ik al voor mijn master heb ontvangen terugbetalen voor niets, lijkt me zo. Nu alleen nog een master die aansluit op theologie uitzoeken waar je ook daadwerkelijk iets aan hebt ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten